Żyjemy w czasach, w których szerokopasmowy internet jest dosłownie częścią powietrza, a dostępny jest z urządzenia o wadze tabliczki czekolady. Przenosimy tam życie społeczne i interesy, szukamy tam rozrywki i wiedzy - niektórzy spośród nas do tego stopnia, że życie ,,analogowe" staje się tylko przerywnikiem między kolejnymi godzinami w sieci.
Higiena w sieci to podstawa
„Wylogowani” to kampania skupiająca się między innymi na prawnych aspektach życia w sieci, poruszająca również inne, ważne tematy społeczne - osamotnienie, izolacja, zmęczenie, pogorszenie relacji z rodziną i znajomymi czy odrzucenie dawnych zainteresowań jako cena, jaką płacimy za nadmierne używanie sieci. Problem ten jest często niezauważany i bagatelizowany, a przecież dla niektórych z nas życie ,,analogowe" staje się tylko przerywnikiem między kolejnymi godzinami online.
Mimo spowszednienia internetu zagrożenie rosną; ich apogeum była pandemia COVID-19 i wymuszone przeniesienie w świat wirtualny pracy, zajęć szkolnych czy wizyt lekarskich, co odbiło się na dobrostanie wielu z nas. Stoimy teraz przed potrzebą wypracowania zasad nowej, cyfrowej higieny. W ramach omawianej kampanii zrealizowano spot profilaktyczny, który obrazuje problem izolacji społecznej i zatracenia w wirtualnym świecie:
źródło: YouTube pszczyna.tv
Śląska Policja/ak