Lokalnie w social media
Jeśli prowadzisz biznes na skalę lokalną, obecność w social media może okazać się bardzo przydatna. Chcesz zapytać: ale jak to? Przecież Facebook działa na skalę globalną, nic tam po takim małym biznesie, który chce dotrzeć do ludzi z okolicy. A no właśnie: tutaj pojawia się opcja założenia fanpage’a wraz z adresem, kierującym do obiektu. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że jeśli potencjalny Klient wyszuka z poziomu serwisu np. fryzjer Katowice, to Twój fanpage pojawi się w wynikach wyszukiwania. Odpowiadając na pytanie zawarte w tytule: Czy lokalny biznes w social mediach ma sens? Tak, jak najbardziej! Sprawdź, jak wygląda profesjonalna obsługa social media.
Pozostałe możliwości dla lokalnych biznesów
Jakie inne możliwości oferują social media dla lokalnych biznesów?
Warto mieć świadomość, że samo założenie fanpage’a raczej nie wystarczy. Aby być postrzeganym jako biznes wciąż prężnie działający i rozwijający się, a także atrakcyjny z punktu widzenia potencjalnego Klienta, warto dostarczać różnorodne treści, zawierające informacje np. o promocjach, oferowanych usługach i produktach, czy kadry zza kulis. Do tego potrzebna jest systematyczność działań oraz przemyślany plan komunikacji. Warto również opracować odpowiednią strategię hasztagów, która pozwoli wyłonić Twój biznes wśród osób, które poszukują hasła (lub przeglądają treści oznaczone daną lokalizacją), którymi oznaczyłeś swoje treści. Pamiętaj tylko o tym, by hasztagi były powiązane z contentem, który aktualnie serwujesz swoim Obserwującym. W przeciwnym razie wzrasta ryzyko pominięcia takiego posta, bez skupienia na sobie większej uwagi.
Pomysły na działania w social media dla lokalnych biznesów
Poniżej przedstawiamy listę kilku pomysłów i sposobów na działania w sieci, nawet jeśli prowadzisz biznes tylko na skalę lokalną.
1. Pokaż swoją firmę za pomocą zdjęcia z zewnątrz
Nie ma nic bardziej przystępnego, niż pokazanie firmy, czy w ogóle sklepu, zakładu itd. z zewnątrz, czyli tak, jak wygląda na pierwszy rzut oka dla pozostałych przechodniów. Budujesz w ten sposób pierwsze skojarzenie z marką. Dodaj parę słów od siebie i opisz, gdzie znajduje się Twoja firma, jakie usługi świadczysz oraz w jakich godzinach czekasz na swoich Klientów.
2. Opracuj wyróżnik marki.
Jak wyróżnić się spośród konkurencji? Opracuj wyróżnik marki! Co nim może być? Na przykład cykliczne, tematyczne posty, dźwięczny zwrot (hasło marketingowe), własny brand hero, a nawet rzucający się w oczy, łatwo zapamiętywalny szablon. Możesz wyróżnić się na przykład poprzez prowadzenie marketingu po śląsku. Ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia!
3. Pokaż zdjęcie przykładowych produktów lub zaprezentuj usługi.
W zależności od tego, czy oferujesz produkty, czy usługi, promocja będzie nieco inna. Cel jednak pozostaje ten sam: zaprezentowanie oferty Klientowi i przybliżenie mu asortymentu lub sposobu działania usługi. Pojawiło się coś nowego w Twojej ofercie? Opowiedz o tym Klientom! Lubią być dobrze poinformowani.
4. Zachęcaj do wystawiania opinii i dziel się nimi.
Co najbardziej przekonuje Klientów do skorzystania z usługi? Inni zadowoleni Klienci! Dlatego pozyskuj opinie i dziel się pozytywnymi komentarzami na temat Twojej marki z innymi Obserwującymi. Ważne, by opinie były niewymuszone i wiarygodne. Kupionym ocenom mówimy stanowcze NIE!
5. Zorganizuj konkurs.
Konkurs to najszybsza droga do aktywizacji fanów. O ile rzeczywiście masz do zaoferowania atrakcyjną nagrodę, nie odpędzisz się od licznych komentarzy pod postem konkursowym. Pamiętaj, by przestrzegać regulaminu danej platformy, jak i sporządzić własny regulamin konkursu, stanowiący o zasadach wzięcia udziału w zabawie.
6. Wykorzystaj możliwości reklam dedykowanym lokalnym biznesom.
Na Facebooku możesz skorzystać z opcji generowania ruchu w pobliżu adresu Twojej działalności podanej na platformie. Zaletą tego rozwiązania jest docieranie do wąskiej, ale okolicznej grupy potencjalnych Klientów. Wadą natomiast jest mierzalność efektów takiej kampanii: trudno będzie podeprzeć analizę na wynikach, które dostarcza menedżer reklam, bo faktyczną liczbę Klientów będziesz musiał zmierzyć sam, np. opierając się na liczbie umówionych wizyt, telefonów czy wysokości sprzedaży i liczbie zakupów w ujęciu miesięcznym.
Jeśli chcesz mieć gwarancję przemyślanej i atrakcyjnej komunikacji marketingowej, która skutecznie realizuje założone cele, skontaktuj się ze specjalistami w tej dziedzinie. Agencja marketingowa MAVIKA ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu social mediów dla Klientów z różnych branż. Nie pozostawaj bierny, pokaż się swoim Klientom i rozwiń biznes już dziś!