Odcinek jest częścią priorytetowej inwestycji, która ma znacznie usprawnić podróże koleją na trasie Sosnowiec-Katowice-Tychy-granica z Czechami. Przejazdy mają odbywać się płynniej, a ich czasy znacząco się skrócić.
Zmiany polegają na modernizacji istniejących i budowie nowych torowisk zwiększających przepustowość na tym zatłoczonym wszelkiego rodzaju składami odcinku. Ruch dalekobieżny i lokalny mają być rozdzielone na osobne tory.
Prace projektowe planowane są w latach 2024–2027. Prace budowlane w optymistycznym wariancie (przy odpowiednim finansowaniu) mogłyby się toczyć w latach 2028-2031.
Nowe przystanki na trasie Tychy-Katowice
Odnowione i przystosowane do potrzeb niepełnosprawnych mają zostać także równie wysłużona stacja Katowice Piotrowice i przystanek Katowice Podlesie. Nowością będą przystanki Tychy Mąkołowiec oraz na wysokości osiedli Bażantowo i Zaopusta w Katowicach.
Koniec średniowiecza na tyskim dworcu
Podróżujących do i z Tychów z pewnością ucieszy zapowiedź przebudowy zdezelowanego, pamiętającego lata 50. tunelu na dworcu w Tychach. Obiekt będący fatalną wizytówką miasta i kontrastujący ze schludnym (dzięki wydzierżawieniu go od PKP PLK przez władze miasta) dworcem ma wreszcie zostać zmodernizowany (w tym wyposażony w brakujące windy) w ramach przebudowy całej stacji - remontowane będą też wysłużone perony.
Odcinek linii kolejowej Katowice Piotrowice–Tychy jest częścią linii Będzin–Zebrzydowice (E65), której przebudowa już trwa. Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe realizuje prace na odcinkach Będzin - Katowice Szopienice Południowe oraz Tychy - Goczałkowice. Dla odcinków od Szopienic do Piotrowic i Zabrzegu (powiat bielski) do granicznej stacji w Zebrzydowicach trwają rozpisane przetargi.
Może Cię zainteresować:
UM przyjmuje uwagi do planu zagospodarowania okolic dawnej stacji Tychy Miasto
Może Cię zainteresować: