Niedawno informowaliśmy o zakończonym przetargu na budowę odcinka S1 między węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia, a 20 sierpnia GDDKiA ogłosiła wyniki przetargu na wykonanie odcinka drogi ekspresowej S1 łączącą Mysłowice i Bieruń.
Przetarg dotyczy zaprojektowania i budowy fragmentu drogi ekspresowej S1 o długości 10 km wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. Powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III), 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna.
Ofertę z najniższa ceną złożyła firma POLAQUA. Z kolei najwyższą ofertę złożyło konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcción (partner), Budżet GDDKiA na realizację tej inwestycji to 521 587 419,04 zł.
Pozostałe oferty, które pojawiły się w przetargu złożyły firmy:
- Budimex
- Strabag
- konsorcjum Metrostav Polska (lider) i Metrostav Infrastructure (partner)
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor
- konsorcjum NDI (lider), NDI Sopot (partner) i „SP” Sine Midas Stroy (partner)
- konsorcjum Mota-Engil Central Europe (lider) i PORR (partner)
- konsorcjum Mirbud (lider) i Kobylarnia (partner)
- Rubau Polska
Dziewięciu chętnych do budowy S1 Bieruń - Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia
12 sierpnia 2021 roku GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S1 pomiędzy węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia.
Przetarg dotyczy budowy drogi ekspresowej S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km oraz drogi klasy Z (zbiorczej) - pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) - o długości ok. 2 km. Zadanie obejmuje także budowę węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich. Realizacja inwestycji umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44. Dla tego odcinka złożono dziewięć ofert, a najniższą cenę zaoferowała firma Strabag.