Obecnie trwają prace projektowe dla rewitalizacji tego odcinka; kolej planuje m.in. zmianę układu torowego, położenia peronów i likwidację zejść w dół. Niejasny jest na razie los drugiej starej kładki, której stan jest zdecydowanie lepszy.
Remont może się przeciągać
Projekt stacji ma być gotowy jeszcze w tym roku, jednak PKP PLK nie jest w stanie określić terminu realizacji inwestycji, dlatego tyski zarząd ulic i mostów próbuje przyśpieszyć remont przejścia finansując go ze środków własnych i ewentualnie innych źródeł.
Może się jednak okazać, że prowadząca obecnie "donikąd" - na nieużytki, na których planowane jest dokończenie spóźnionej o 30 lat rozbudowy śródmieścia - wyląduje daleko na liście priorytetów i otworzy się dopiero, gdy powstanie nowy obszar centrum, czyli za 5 lub więcej lat.
Może Cię zainteresować:
Jak Tychy stały się miastem bez centrum - i co z tym obecnie się dzieje
Może Cię zainteresować:
Kolejna debata nad nowym centrum Tychów 3 października w Mediatece
Może Cię zainteresować: