Muzeum Miejskie w Tychach z edukacyjnym Oscarem! Tyskie instytucje docenione

Muzeum Miejskie w Tychach znalazło się wśród nagrodzonych edukacyjnymi Oscarami „Słoneczniki 2021” za najbardziej rozwojową inicjatywę dla dzieci na Śląsku.

03sloneczniki 2021 slask muzeum miejskie tychy sztuki wizualne nagroda jury fot anna szymanska

Łącznie z Muzeum Miejskim w Tychach nagrodzone zostały cztery tyskie instytucje kultury, które zdobyły nagrody i uzyskały wyróżnienia w konkursie „Słoneczniki 2021”.

Edukacyjne Oscary

Edukacyjne Oscary trafiły do: Muzeum Miejskiego w Tychach (2 nagrody jury Złoty Słonecznik), Młodzieżowego Domu Kultury nr 1 im. Artystów Rodu Kossaków (1 nagroda jury Złoty Słonecznik), Teatru Małego w Tychach (1 wyróżnienie jury) i Miejskiego Centrum Kultury (1 nagroda rodziców).

Jurorzy docenili:

  • w kategorii „język”:

Statuetka Złotego Słonecznika dlaLingwistycznej papugi” i Młodzieżowego Domu Kultury nr 1 im. Artystów Rodu Kossaków;

  • w kategorii „sztuki wizualne”:

Statuetka Złotego Słonecznika dla wystawy czasowej „Raz widziałem przy niedzieli rybki srebrne trzy w kąpieli… W świecie ilustracji i rzeźb Józefa Wilkonia” wraz z wydarzeniami edukacyjnymi i Muzeum Miejskiego w Tychach;

  • w kategorii „przyroda””

Statuetka Złotego Słonecznika dla warsztatów dla dzieci „Tychy – TY je kształtujesz” – „Mniejsi mieszkańcy miast” i Muzeum Miejskiego w Tychach;

  • w kategorii „muzyka”:

wyróżnienie jury dla „Festiwalu Malutkiego” i Teatru Małego w Tychach;

  • w kategorii „ruch”:

Nagroda Rodziców dla Przygodowej Gry Terenowej „Leśne zagadki. Bajtle na tropie” i Miejskiego Centrum Kultury w Tychach oraz Miasta Tychy.

Słoneczniki

Słoneczniki to konkurs na najbardziej rozwojową inicjatywę dla dzieci w wieku 0–14 lat, organizowany przez portal CzasDzieci.pl – wieloletniego pośrednika między miejscami edukacji i kultury a rodzicami. W tym roku odbyła się już jego 5. śląska edycja. Jurorzy doceniają i nagradzają organizatorów najlepiej przygotowanych wydarzeń, które w największym stopniu przyczyniają się do rozwoju młodych adresatów, będąc równocześnie najlepszą rozrywką. Kategorie konkursowe: język, logika, sztuki wizualne, muzyka, ruch i przyroda opierają się na koncepcji inteligencji wielorakich opracowanej przez H. Gardnera.

Sposób oceniania

W każdej z kategorii liczą się też rozwój inteligencji społecznej i refleksyjnej. Oceniane są również: ogólne podejście prowadzącego do najmłodszych, dostosowanie oferty do potrzeb rozwojowych dziecka oraz atrakcyjność inicjatywy, oceniana w odniesieniu do zaangażowania emocjonalnego dziecka. Jednym z założeń konkursu jest też oddanie głosu rodzicom jako najlepszym ekspertom inicjatywy edukacyjne – to rodzic, jako osoba najbliższa dziecku, najlepiej wie, co dzieci wyniosły z nich wartościowego. Wyróżnione i nagrodzone inicjatywy zyskują znak jakości, który staje się dla rodziców drogowskazem w cotygodniowych wątpliwościach przy wyborze najlepszej oferty edukacyjno–rozrywkowej.