Nadal panować będą dotychczasowe, związane z budową utrudnienia na katowickim węźle kolejowym (m.in. wyłączenie torów z użytku na dworcu Katowice i odcinkach w kierunku Zawodzia i Chorzowa Batorego). Wśród najważniejszych punktów rozkładu tyczących się Tychów i okolicznych powiatów należy wymienić pojawienie się jednego porannego pociągu więcej z Tychów w kierunku Katowic (przyśpieszony "Góral" wyjeżdżający o 7:10 z Żywca), dalsze utrudnienia na linii Oświęcim-Katowice (pociągi będę nadal kończyć i zaczynać bieg w Mysłowicach) czy wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej w dni robocze za pociągi nr 94837 i 94886 (ZKA za pierwszy będzie kursowała w relacji Tychy-Czechowice Dziedzice, za drugi - w relacji Czechowice Dziedzice-Katowice).
Podróżujący z Tychów na południe powinni liczyć się z komplikacjami na modernizowanej linii 139 (odcinek Kobiór–Czechowice-Dziedzice), wzdłuż której remontowane są stacje, w związku z czym ruch przebiega jednotorowo. Nastąpi ponadto zawieszenie kursowania zastępczej komunikacji autobusowej na odcinku Żory–Pszczyna na czas przebudowy linii kolejowej nr 148 oraz stacji Pszczyna; ZKA pojawi się natomiast za pociągi z Czechowic-Dziedzic do Skoczowa i Cieszyna.
Nowe przystanki kolejowe w województwie śląskim od grudnia 2024
Co się tyczy przystanków i stacji, pojawia się kilka nowych - m.in. Chorzów Uniwersytet, Zabrze Maciejów, Bytom Stroszek i Sosnowiec Jęzor Południowy; oddane zostaną też do uzytko wyremontowane perony dworca w Bytomiu. Gotowe od roku przystanki na linii z Tychów do Ligoty przez Kostuchnę, Murcki i Ochojec pozostaną jednak dalej nieuźywane.
Pozostałe istotne punkty w nowym rozkładzie KŚ
Pociąg Ornak do Zakopanego podobnie jak w okresie wakacyjnym pojedzie w wydłużonej relacji z Częstochowy przez Katowice, Tychy i Bielsko-Białą - raz dziennie, tam i z powrotem w dni wolne od 21 grudnia do 2 marca oraz od 19 czerwca do 28 września, 27 grudnia, 2 maja i 20 czerwca.
Na linji S1 Gliwice-Czesrochowa - najpopularniejszym kursie Kolei Śląskich - pojawi się dodatkowa para połączeń - poranny z Gliwic i wieczorny (17:27) z Częstochowy. Spółka tłumaczy, że zrobiła to pod wpływem licznych wniosków podróżnych. - Przez cały rok analizujemy wszystkie uwagi zgłaszane przez pasażerów telefonicznie i w formularzu na stronie – mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.
Wśród pozostałych zmian warto wymienić też m.in. zmiany na kursach do Krakowa - pojadą dalej (do dworca Płaszów) i szybciej (do 160 km/h). Dodano kursów na linii Częstochowa-Lubliniec, powraca też linia S8 Katowice-Lubliniec.
Więcej pociągów dojedzie też do Raciborza i Wodzisławia Śląskiego przez Rybnik (przedłużenie linii S17), oraz Rybnika do Żor. Uruchomiona zostanie nowa weekendowa linia przyśpieszona S77 Racibórz-Rybnik-Wisła Głębce, a pociągi linii S75 (Gliwice-Rybnik-Bielsko-Żywiec) dojadą dalej do Zwardonia. Wszystkie pociągi linii S6 od 15 grudnia będą zatrzymywać się na przystanku Goczałkowice-Zdrój. Jako regionalny akcent niektóre linie zyskają nowe nazwy - będą to m.in. przyspieszone linie Reksio, Góral, Rawa, Soła i Pogoria.
Może Cię zainteresować:
XVI Tyski Jarmark Bożonarodzeniowy 13-15 grudnia - program
Może Cię zainteresować:
Tychy w 2025 roku zajmą się rozbudową areny lekkoatletycznej
Może Cię zainteresować: