Policjanci Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą z Komendy Miejskiej Policji w Tychach, pod nadzorem Prokuratury Rejonowej w Tychach, prowadzili dochodzenie w sprawie oszustw, do których doszło w okresie od lutego 2020 do lipca 2022 roku. Sprawcy, za pośrednictwem internetu, oferowali przedmioty na sprzedaż, jednak nie mieli zamiaru wywiązać się z zawartych umów. Najczęściej przedmiotem ogłoszenia były telefony komórkowe. Potencjalni klienci opłacali zamówienie, po czym nie otrzymywały towaru, a kontakt z osobą sprzedającą się urywał.
Jednak tyscy policjanci wytropili oszustów. Okazało się, że przestępczym procederem zajmowali się
- 27-letnia kobieta z Tychów,
- 28-letni mężczyzna z Katowic.
Zgromadzony materiał dowodowy pozwolił na ustalenie, że para w okresie od lutego 2020 roku do grudnia 2021 roku wspólnie dopuściła się 55 oszustw na łączną kwotę ponad 12 tysięcy złotych.
Pani oszustka okazała się jeszcze bardziej obrotna i od stycznia do lipca 2022 roku samodzielnie dokonała 62 oszustw na prawie 17 tysięcy złotych, w związku z czym usłyszała aż 117 zarzutów. Obie osoby przyznały się w całości do zarzucanych im czynów. Przeciwko nim został skierowany akt oskarżenia do sądu. W wyniku czynności dochodzeniowo-śledczych policjanci ustalili 116 osób pokrzywdzonych przestępczą działalnością oszustów.
Policja informuje:
Jeśli kupiłeś przedmiot i mimo wykonania przelewu sprzedający nie nadał paczki, spróbuj się z nim skontaktować, aby wyjaśnić sytuację. W przypadku, gdy kontakt się urwał, a Ty nadal nie masz zakupionego przedmiotu lub zwrotu wpłaconych pieniędzy, możesz zgłosić zdarzenie na Policji.
Aby to zrobić, zapisz:
- ID ogłoszenia,
- zrzuty ekranu wszystkich wymienionych ze Sprzedającym wiadomości,
- dane, które posiadasz o Sprzedającym (imię i nazwisko, numer telefonu, miejscowość, numer konta bankowego),
- dowód wykonania przelewu.
Może Cię zainteresować:
Zatrzymano złodzieja aparatury z wind w tyskich blokach. Grozi mu do pięciu lat więzienia
Może Cię zainteresować: