Piesi, rowerzyści a nawet kierowcy coraz częściej zwracają uwagę na problem z elektrycznymi hulajnogami w mieście. Nie chodzi tutaj o ich poprawne lub niepoprawne działanie. Problem polega na użytkownikach hulajnóg oraz na braku odpowiedniej infrastruktury.
Pierwszymi odpowiedzialnymi za zagrożenie jakie stwarzają zostawione hulajnogi na środku chodnika, lub drogi rowerowej są ich użytkownicy. Nierzadko po skorzystaniu z hulajnogi jest ona zostawiana w najróżniejszych miejscach, często zawadzających innym uczestnikom ruchu. – Elektryczne hulajnogi na stałe wpisały się w krajobraz wielu miast w tym Tychów, jednak problematyczne staje się parkowanie pojazdów przez użytkowników, którzy niestety często zostawiają e-hulajnogi bez wyobraźni, na środku chodnika czy nawet na drodze. Co powoduje zagrożenie w ruchu nie tylko pieszych ale również kierowców. Nie wspominając o osobach niewidomych, dla których tak zostawiona hulajnoga stanowi realne zagrożenie – czytamy we wniosku radnego Michała Kasperczyka.
Strefy mobilności w Tychach
Radny proponuje utworzenie na terenie miasta specjalnych stref parkowania dla hulajnóg. Według Kasperczyka utworzenie takich parkingów pozwoliłoby uporządkować mikromobilność. Nowa infrastruktura wiązałaby się też z nałożeniem większej odpowiedzialności na wypożyczających. – Elektryczne hulajnogi pozwalają mieszkańcom szybko przemieszczać się między Punktami, aby jednak uporządkować mikromobilność w obecnej sytuacji wnoszę o wyznaczenie specjalnych stref Parkowania hulajnóg. Specjalne oznakowane miejsca postojowe dla pojazdów elektrycznych znacząco Poprawią obecny stan rzeczy, uporządkują przestrzeń miasta i zobligują wypożyczających do odpowiedzialnego użytkowania hulajnóg – informuje radny
Miejsca, które miałyby zostać wyznaczone jako postoje dla hulajnóg elektrycznych według radnego mogłyby przyczynić się do powstania w mieście tzw. stref mobilności. – To może być również początek tworzenia tzw. stref mobilności czyli miejsca, gdzie w zasięgu wzroku osoba ma przynajmniej dwa różne środki transportu, nie wliczając w to samochodu osobowego – kończy wniosek radny.