W Tychach obecnie są dwa parkingi typu "parkuj i jedź". Pierwszy, czyli parking naziemny koło dworca PKP "Tychy Główne" został oddany do użytku w styczniu 2015 roku. Parking wielopoziomowy podziemny znajdujący się obok stacji "Tychy Lodowisko" został oddany do użytku niecałe 6 miesięcy później, bo w czerwcu 2015 roku. Ponad 6 lat od wybudowania, parking zmaga się z wilgocią, która niszczycielsko działa na strukturę parkingu.
Ze ścian ze względu na nadmiar wilgoci zaczyna odpadać tynk, podłoga ze względu na działanie wody również niszczeje. Jednak najgorsza sytuacja występuje na ostatnim poziomie parkingu - na poziomie -4.
Poziom -4
Na najniższym poziomie parkingu, najprawdopodobniej z powodu naruszenia oraz nieodpowiedniego zabezpieczenia inwestycji przed działalnością wód podziemnych, doszło do zalania jednego z pomieszczeń znajdujących się na parkingu. Dodatkowo na parkingu w pokoju, w którym znajduje się większość ważniejszych urządzeń odpowiedzialnych za sprawne funkcjonowanie obiektu pojawiła się wilgoć. Działalność wody, która przebija się przez ściany inwestycji jest również zauważalna na poziomie -1 parkingu, który jest najczęściej uczęszczanym. Pozostałe piętra parkingu pozostają zamknięte dla samochodów z powodu braku chętnych do parkowania.
Koszt podziemnego i naziemnego parkingu
Oba parkingi powstały w ramach "Modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji
Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą" - koszt budowy dwóch parkingów wielopoziomowych wyniósł około 65 mln złotych. Obecnie w mieście koło szpitala wojewódzkiego powstaje trzeci parking typu "parkuj i jedź", całkowita wartość projektu wynosi blisko 15 mln zł z czego dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego stanowi ponad 81% proc. (11,5 mln zł). Zarządzającym obiektami jest, Gmina Miasto Tychy oraz Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Tychach.
Wielopoziomowe parkingi
Na parkingach łącznie może zaparkować 674 samochodów. Na obecnie budowanym parkingu piętrowym koło szpitala wojewódzkiego będzie mogło zaparkować 117 aut. Tyskie parkingi wielopoziomowe mają także miejsca postojowe dla rowerów.
Parkingi są przeznaczone dla osób, które zostawiając swój samochód mogą przesiąść się na pociąg. Rozwiązania związane z umiejscawianiem parkingów pod ziemią są znane od lat i zasługują na pochwałę. Jednak podczas prac budowlanych trzeba zwrócić szczególną uwagę na sposób w jaki prace przebiegają, żeby później nie dochodziło do takich sytuacji jak na tyskim parkingu podziemnym.
Tychy są pierwszym miastem na Śląsku, które wprowadziło system "Parkuj i Jedź", chociaż patrząc na sytuację związaną ze zbieraniem się wody na parkingu koło lodowiska, włodarze miasta powinni zmienić typ parkingu na "Parkuj i Płyń", dzięki czemu Tychy zostałyby pierwszym miastem w Polsce (o ile nie na świecie), które wprowadziło taki system.