Koncepcja techniczna ma dotyczyć budowy katowickiej części trasy o długości ok. 6 kilometrów. Zadanie jest podzielone na dwa odcinki. Pierwszy o długości ok. 2,2 km, według wstępnych założeń, ma prowadzić od Giszowca, po wschodniej stronie DK86, w pasie drogowym, do ul. Solskiego. Zgodnie z wymogami GZM trasa powinna zostać zaprojektowana w taki sposób, aby zminimalizować wycinkę drzew. Na tym odcinku konieczne jest uwzględnienie ekranów akustycznych.
Drugi odcinek o długości ok. 3,9 kilometra pobiegnie od przejścia podziemnego w obrębie ul. Solskiego na terenie Murcek, w pasie drogowym (DK 86), a następnie planowanym tunelem pod ul. Kołodzieja i w rejon ronda przy ul. Kołodzieja i ul. Bielskiej. Dalej trasa przejdzie przez łącznice DK 86 kładką i przez Park Murckowski, a następnie skręci w ul. Żubrów Murckowskich. Dalszy przebieg związany jest z przejściem do ul. Leśników.
Na końcowym etapie trasa pobiegnie terenami równoległymi do DK 86, znajdującymi się w pasie dawnej linii kolejowej, pasie drogowym lub bezpośrednio do niego przylegającymi. Tereny te porośnięte są w znacznym stopniu drzewami, a w przeszłości częściowo stanowiły teren linii kolejowej, która kończyła się na tyskim Czułowie.
Łącznie w aglomeracji ma powstać 9 dróg o długości ok. 120 km.
Termin składania ofert mija z dniem 8 października. Po podpisaniu umowy przyszły wykonawca będzie miał osiem miesięcy na przygotowanie koncepcji.
Metropolitalna droga rowerowa łącząca Tychy z Katowicami będzie liczyć docelowo niemal 11 kilometrów. Ma być odpowiedzią na potrzeby transportowe mieszkańców tych dwóch dużych miast i połączyć je w sposób najbardziej optymalny. Dotychczas na tej trasie nie powstało połączenie dla rowerzystów, a jazda rowerem po DK 86 jest de facto niemożliwa. Katowicki odcinek ma liczyć ok. 6 km (docelowo 7,9 km), a tyski - ok. 3,1 km. Większość trasy ma przebiegać w linii prostej i można będzie ją pokonać w ciągu godziny.
Kiedy tyski odcinek velostrady do Katowic?
Na początku roku Miasto Tychy przygotowało program funkcjonalno-użytkowy części velostrady nr 3. Na ten cel GZM przeznaczyła dla miasta w sumie ponad 270 tysięcy złotych wsparcia; pozwoli to miastu na rozpisanie dużego przetargu na projekt i budowę w ramach przyspieszonego trybu „zaprojektuj i wybuduj”. Prace budowlane mają być prowadzone w sezonie 2026, a zakończenie całej inwestycji nie powinno nastąpić później niż w połowie 2027 roku.
Może Cię zainteresować:
Władze Tychów pytają mieszkańców o rowerową szosę do Katowic
Może Cię zainteresować: