Dowiedz się jak wygląda witryna pozycjonująca się wysoko w wynikach wyszukiwania w Google.
Działania optymalizacyjne wpływające na pozycjonowanie stron można podzielić na działania: off-site czyli te poza stroną internetową takie jak np. linkowanie zewnętrzne, oraz on-site czyli wszystkie działania na stronie internetowej wpływające na pozycję w wynikach wyszukiwania. W tym artykule skupię się na działaniach w obrębie witryny internetowej.
W pierwszej kolejności warto zadbać o odpowiednią prezentację strony w wyszukiwarce. Obejmuje ona tytuł witryny (tag tytułowy) i meta- opis (description). Tytuł powinien być unikalny i powinien zawierać nazwę danej podstrony, a opis powinien streszczać w atrakcyjny sposób jej zawartość. Tworzenie “title” to najważniejszy parametr skutecznego on-site SEO.
Następnym ważnym czynnikiem on-site SEO jest treść strony. Powinna ona być wyjątkowa oraz atrakcyjna zarówno dla Google, jak i dla internautów. Warto przy tym zadbać o odpowiednie nasycenie tekstu słowami i frazami kluczowymi, które pomogą uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Kolejnym ważny parametrem są nagłówki i znaczniki wyróżniające. Teksty zawarte na stronie internetowej muszą zawierać nagłówki, a najważniejsze informacje powinny być wyróżniony np. za pomocą pogrubienia czy kursywy. Takie działanie pomoże zarówno wyszukiwarce jak i użytkownikom rozpoznać i odnaleźć informacje, które są według nas najcenniejsze.
Działania on-site SEO pomogą ci stworzyć stronę przyjazną nie tylko wyszukiwarce, ale też użytkownikom.
W działaniach on-site SEO bardzo ważne jest linkowanie wewnętrzne. Odpowiednia struktura takiego linkowania pozwoli użytkownikom swobodnie poruszać się po witrynie, co wpłynie z kolei na czas jaki spędzają na naszej stronie.
Prawidłowa mapa strony jest kolejnym działaniem, które pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony internetowej. Dzięki stworzeniu właściwej mapy witryny komunikacja serwisu z wyszukiwarką będzie sprawniejsza, co z pewnością wpłynie na osiąganą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Ważne w działaniach on-site SEO jest zwrócenie uwagi na wydajność strony, czyli jej szybkość. Im strona jest szybsza, tym użytkownicy będą z niej częściej i z większą przyjemnością korzystać.
Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Inna formą reklamy z jakiej możemy skorzystać jest system reklamowy Google Ads (dawniej nazywany Google AdWords), uchodzi za najpopularniejszy i najszybszy sposób na dotarcie z ofertą. Kampanie AdWords umożliwiają stworzenie personalizowanych reklam oraz zdecydowanie, którzy użytkownicy sieci je zobaczą. Kierując treści po słowach kluczowych, związanych z prowadzoną działalnością, można pozyskać wielu klientów. Zwłaszcza, gdy specjalista AdWords ustawi kierowanie na daną lokalizację.
Dla obu form reklamy wygląd i konstrukcja witryny ma ogromny wpływ na skuteczność reklamy, dlatego warto zadbać o profesjonalny audyt SEO ze szczególnym uwzględnieniem działań optymalizacyjnych on-site. Trzeba pamiętać że strona przyjazna wyszukiwarce i użytkownikom to strona, która przynosi zyski.