Niedawno pisaliśmy o tym, że władze województwa (jednocześnie właściciele Kolei Śląskich) potwierdziły w oficjalnej odpowiedzi na pismo władz Łazisk. List stwierdza jednoznacznie, że od czerwca 2025 roku planowane jest przywrócenie przewozów pasażerskich na trasie Orzesze -Łaziska-Wyry-Tychy oraz przedłużenie tego połączenia do Katowic. W "Rozmowie dnia" Polskiego Radia Katowice wyemitowanej 8 października prezes Kolei Śląskiej Krzysztof Klimosz odniósł się do tych informacji, nie potwierdzając jednoznacznie daty przywrócenia tego połączenia; jak tłumaczył, kwestią do rozwiązania pozostaje pogodzenie tych planów z licznymi trwającymi remontami:
- Być może w przyszłym roku się uda (...) Ta trasa jest na etapie analiz. Szukamy przepustowości po torach, ponieważ PKP PLK w tej chwili, poza Katowicami, bardzo gęsto prowadzi swoje remonty, chociażby na odcinku Pszczyna–Czechowice, a w Dąbrowie Górniczej trwa przebudowa sieci - mówił w studiu Radia Katowice prezes samorządowego przewoźnika.
Przypomnijmy - tego lata mieszkańcy Wyr oraz samorząd Łazisk wystosowały petycję i pisma do regionalnych decydentów - Kolei śląskich, urzędu marszałkowskiego i zarządu GZM. Mieszkańcy południowej części powiatu mikołowskiego są od dekad skazani na dojazdy samochodami przez zatłoczone (przebiega nimi również tranzyt towarowy) drogi; obecnie w świetle remontów lokalnej DW 928, wiaduktów nieopodal dworca w Tychach i prac wokół stacji Katowice Piotrowice oraz wiaduktu na Mikołowskiej dojazd do Tychów oraz Katowic stał się absurdalnie długi - a tymczasem przez te rejony przebiega wyposażona w przystanki i całkiem sprawna nitka kolejowa (linia nr 169, po której kursują bez problemu składy dalekobieżne), która swego czasu pozwalała dostać się w kilka-kilkanaście minut do dworca w Tychach, z którego z kolei dalsza podróż do Katowic zajmuje zaledwie 15-20 minut.
- Mam nadzieję, że w przyszłym roku będziemy mogli powiedzieć pasażerom, od kiedy jesteśmy w stanie uruchomić takie połączenie — powiedział kończąc wątek Krzysztof Klimosz.
W pozostałej części rozmowy z Łukaszem Łaskawcem gość radia mówił m.in. o skali dalszych utrudnień na katowickich wiaduktach, nowej taryfie KŚ oraz kwestii szybszego połączenia Częstochowy z Krakowem z pominięciem Katowic. Całość 10-minutowej rozmowy dostępna jest na kanale YouTube PR Katowice:
Może Cię zainteresować:
"Zmarnotrawienie środków"? Co dalej z odbudową kolei Orzesze-Tychy-Oświęcim?
Może Cię zainteresować:
Wyry domagają się pociągu do Tychów i Katowic. Jest petycja w sprawie
Może Cię zainteresować: