TLT Tychy zastąpi najstarsze trolejbusy. Zobacz, jak będą wyglądały!

Spółka Tyskie Linie Trolejbusowe ujawniła jak będą wyglądały jej najnowsze trolejbusy. Zobacz zdjęcia w galerii pod artykułem!

Tak będą wyglądały nasze nowe pojazdy, produkowane aktualnie przez Solaris Bus & Coach. Solaris Trollino 12 electric to połączenie rozwiązań znanych z elektrobusów i trolejbusów, dlatego nazywamy je elektrobusami ładowanymi dynamicznie - Jak poinformowała spółka Tyskie Linie Trolejbusowe.

Baterie w nowych trolejbusach

Baterie Solaris High Power 90kWh mają pozwolić na swobodne poruszanie się bez sieci trakcyjnej na dystansie, który dla obecnie używanych trolejbusów był do tej pory nieosiągalny.

Ładować je będziemy mogli na dwa sposoby - na postoju za pomocą złącza plug-in, jak klasyczny elektrobus, oraz w czasie jazdy po sieci trakcyjnej, za pomocą odbieraków trolejbusowych - informuje TLT Tychy.

Udogodnienia dla pasażerów

W przestrzeni pasażerskiej nie zabraknie wydajnej klimatyzacji, szeregu udogodnień dla osób niepełnosprawnych, systemu informacji pasażerskiej i monitoringu przygotowanego przez Zaklad Elektroniczny Sims. Na siedzeniach wyhaftowany będzie herb Miasto Tychy oraz logo TLT.

Bezpieczeństwo kierowcy ma zapewnić w pełni zamknięta kabina, zabudowana do połowy pierwszych drzwi wejściowych.

Pierwsze takie trolejbusy w Polsce

Mają to być pierwsze w Polsce trolejbusy wyposażone w:

  • osie napędowe ZF AVE 130, czyli silniki zintegrowane z piastami kół tylnych
  • napęd Medcom oparty na technologii SiC, która pozwala m.in. na znaczące ograniczenie zużycia energii elektrycznej
  • odbieraki automatyczne Faiveley Transport z poduszkami miechowymi zamiast klasycznych siłowników pneumatycznych

Kiedy najnowsze trolejbusy pojawią się w Tychach?

Jak informuje TLT Tychy nowe nabytki zastąpią najstarsze trolejbusy, które nie posiadają baterii trakcyjnych. Dostawa pojazdów zaplanowana jest na 2022 rok, komunikacja trolejbusowa w Tychach będzie świętowała wtedy swoje czterdziestolecie istnienia.

Zakup sześciu elektrobusów ładowanych dynamicznie jest możliwy dzięki projektowi "Zakup elektrycznych pojazdów komunikacji miejskiej wraz z budową i modernizacją systemu zasilania", który jest realizowany w ramach programu Gepard II. Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej (Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego) oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wartość projektu to 23 mln zł.

Nowe odcinki trakcyjne w mieście?

Jeszcze w maju 2021 r. rzecznik prasowy Urzędu Miasta Tychy Ewa Grudniok zapowiedziała, że środki pochodzące z unijnego Funduszu Odbudowy mogą posłużyć do modernizacji sieci trakcyjnej trolejbusów w mieście, jednak miasto nie planuje budowy nowych odcinków trakcyjnej,