Trwa budowa "ekspresówki" w Bieruniu. Jak przebiegają prace?
Budowa drogi ekspresowej S1 w Bieruniu rozpoczęła się w sierpniu bieżącego roku. O potrzebie takiej inwestycji mówiło się od kilka lat, zwłaszcza w kontekście hałasu generowanego przez tranzyt pojazdów ciężarowych, który znacząco utrudniał życie mieszkańcom dzielnicy Bieruń Nowy.
Jak przekazał Urząd Miasta, aktualnie trwają intensywne roboty na obszarze górki bijasowickiej, pod którą znajdzie się węzeł oraz w okolicach lasu, od ulicy Turystycznej do Majowej, gdzie pobiegnie obwodnica Bierunia.
Drogi jak na razie są przejezdne. Ograniczenia spodziewane są jednak na dalszym etapie prac. Jeszcze przed oddaniem terenu wykonawcy przedstawiciele magistratu zapewniali, że miasto ma plan jak optymalnie zminimalizować związane z inwestycją utrudnienia w ruchu.
Jaki zakres inwestycji?
Inwestycja realizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad obejmuje w szczególności budowę dwujezdniowego odcinka drogi ekspresowej S1 pomiędzy Bieruniem a węzłem Oświęcim o długości ok. 2,9 km.
Powstanie również odcinek drogi krajowej klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) w ciągu DK44 o długości ok. 2,7 km (obwodnica Bierunia) oraz dodatkowa jezdnia do obsługi ruchu lokalnego pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym miasta.
- Łącznica rozpocznie się od strony Bijasowic, a od strony Bierunia Starego zostanie wyprowadzona z drogi krajowej nr 44, co przekieruje ruch na S-1. Dodatkowo, w rejonie skrzyżowania ulic Zarzyna i Majowej zostanie wybudowany węzeł drogowy obsługujący S-1. Dzięki tym zmianom ruch na ulicy Warszawskiej (DK44) zostanie znacznie odciążony, zwłaszcza od transportu tranzytowego, co znacząco poprawi komfort przejazdu przez miasto - mówi Sebastian Macioł, burmistrz Bierunia.
Wykonawcą jest firma Strabag. Przewiduje się, że odcinek S1 zostanie oddany do użytku w trzecim kwartale 2026 roku, a cały koszt wyniesie ok. 212 mln zł.
Może Cię zainteresować:
Rowerowa ekspresówka z Tychów do Katowic urealnia się. Jest przetarg
Może Cię zainteresować: