Miasto poinformowało, że łącznie w modernizacji jest 5 kilometrów ścieżek rowerowych. W poprzednim sezonie w 2020 roku w Tychach przebudowano 11 odcinków o łącznej długości 7 kilometrów.
Jak podaje miasto, prace były prowadzone na ulicach:
- Towarowej
- Edukacji
- Stoczniowców 70
- Żwakowska
- Grota Roweckiego
- al. Piłsudskiego
Rower alternatywą dla tyszan
Rower to jeden z najbardziej uniwersalnych środków transportu. Jest łatwy w obsłudze, tani w eksploatacji, a w godzinach szczytu pozwala przemieszczać się po mieście szybciej, niż samochodem. Zależy nam, by tyszanie coraz częściej wybierali ten środek transportu i to nie tylko jako formę rekreacji, ale też w drodze do pracy czy szkoły. Aby tak się stało, musimy zapewnić bardzo dobre warunki do jazdy, dlatego od lat inwestujemy w rozbudowę infrastruktury dla cyklistów – powiedział Artur Kruczek, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach.
Miejski Zarząd Ulic i Mostów w tym roku modernizuje kolejne ścieżki rowerowe np. :
- al. Piłsudskiego (od ul. Dmowskiego do al. Bielskiej)
- al. Bielska (od ul. Cichej do ul. Żorskiej)
Obecnie w przebudowie jest chodnik wzdłuż ulicy Dąbrowskiego, gdzie pomiędzy ul. Darwina a ul. Grota Roweckiego powstanie nowa ścieżka rowerowa. W okolicach nad przekopem kolejowym, powstaje nowa kładka na której znajdzie się miejsce zarówno dla pieszych jak i rowerzystów.
Stare Tychy z nowymi ścieżkami
Jak poinformował Urząd Miasta "w remoncie są także kolejne fragmenty ścieżki rowerowej na ul. Budowlanych. Tam prace koncentrują się na odcinku od ul. Batorego w kierunku osiedla A. Dodatkowo w ramach budowy Centrum Przesiadkowego, jakie powstaje u zbiegu ul. Edukacji i Wyszyńskiego, również powstaną nowe odcinki ścieżki rowerowej (od ul. Beskidzkiej do ul. Fitelberga). Gdy te dwa zadania się zakończą, rowerzyści będą mieli zapewniony wygodny przejazd ścieżką aż od osiedla A, przez ul. Budowlanych, Edukacji, aż po ul. Beskidzką".
Zależy nam przede wszystkim aby połączyć istniejące ścieżki w spójną sieć, co ma umożliwić komfortowe podróżowanie rowerem przez Tychy. Staramy się również stale nadzorować i poprawiać stan istniejącej infrastruktury, jak ma to miejsce na ul. Armii Krajowej, gdzie obecnie wprowadzamy ciąg pieszo-rowerowy - wyjaśnił dyrektor MZUiM Tychy
Czerwone ścieżki rowerowe
Rzeczniczka MZUiM Tychy w osobnym komunikacie wyjaśniła dlaczego w Tychach niektóre ścieżki są czerwone, a pozostałe czarne.
Czerwony asfalt będziemy stosować tam, gdzie uzupełniamy brakujący fragment ścieżki rowerowej, natomiast na nowych odcinkach pojawi się asfalt czarny. Tym samym dopasowujemy się do nowych standardów Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Asfalt w naturalnym kolorze jest tańszy i łatwiej dostępny niż ten czerwony, co ma duże znaczenie nie tylko przy planowaniu budżetu, ale też przy bieżącym uzupełnianiu ubytków. Zapewniam, że bez względu na kolor, po nowych ścieżkach będzie jeździło się znacznie wygodniej i bezpieczniej - powiedziała Agnieszka Kijas rzeczniczka MZUiM Tychy.