Dziś tyska spółka zajmująca się trolejbusami unowocześnia swoją flotę pojazdów, pozbywając się jednocześnie tych starszych modeli. Kiedyś trolejbus oprócz wizualnego efektu związanego z „szelkami” zwracał na siebie uwagę specyficznym „gwizdem”. Nie wspominając o cichej pracy teraz trolejbusy nie potrzebują nawet podłączenia do sieci trakcyjnej. Najnowsze modele Solaris Trollino 12 Electric są w stanie przejechać około 65 kilometrów na jednym ładowaniu.
Tyskie trolejbusy w latach 90
W latach 90. XX wieku flota tyskich trolejbusów składała się z radzieckich ZiU-9B, oznaczanych później numerem 682 oraz francuskich Renault/Berliet PR 100 produkowanych w Polsce przez Jelczańskie Zakłady Samochodowe Jelcz S.A.
Sieć trakcyjna w Tychach powstała w 1982 roku i działa do dzisiaj. Oprócz Tychów, sieć trakcyjna jest wykorzystywana w Gdyni i Lublinie.