Padający deszcz nieco uprzykrzał życie kibicom, ale dodawał też smaczku samej rywalizacji – dla wielu zawodników mokra nawierzchnia okazała się sporym wyzwaniem. Atrakcją były przejazdy braci Szejów: Jarosława i Marcina. Zawodnicy, znani z tras Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, pokonywali trasę rajdowym hyundaiem i20 R5.
Na liście startowej można było też znaleźć takie maszyny jak ford fiesta proto Przemysława i Anny Kołodziejów czy pachnąca nowością toyota yaris GR. Ten ostatni samochód zaprezentował faworyt zawodów – Artur Kobiela, pilotowany tradycyjnie przez Kamila Walę.
Lider zawodów ciągle ten sam
Zmiana auta nie spowolniła jednak wielokrotnego mistrza Tychów – Kobiela zdominował rywalizację w klasie 4, wyprzedzając Macieja Sarkę i Magdalenę Szymoniak (subaru impreza) oraz duet Mateusz Masełko/Konrad Masełko (subaru impreza). Kierowca toyoty zanotował też najlepszy czas całych zawodów.
W klasie 3 drugie zwycięstwo z rzędu odnieśli Przemysław Mendrek i Justyna Sikora (honda civic). Kolejne pozycje zajęli Dawid Tomala i Paulina Kempka (honda civic) oraz Aleksander Kołodziej i Paweł Hojdem (renault clio).
W klasie 2 Romuald Stasik i Grzegorz Pękala (citroën C2) przełamali serię drugich miejsc i tym razem finiszowali na pierwszej pozycji. Za nimi uplasowali się Tomasz Jasiński i Radosław Woźnica oraz Paweł Lipowczan i Łukasz Zieja – obie załogi w hondach civic.
W klasie 1 triumfowali Łukasz Semik i Krzysztof Wadas (fiat seicento). Wyprzedzili na mecie załogi Jakub Włoch/Piotr Pisula (renault clio) i Delfin Orłowski/Sławomir Raczek (nissan almera).
Klasa RWD
W klasie RWD najszybsi na trasie byli Daniel Strojek i Ireneusz Pszczółka (bmw 330 E46). Paweł Rączka i Natalia Bury (bmw120ti) zajęli drugą pozycję, wyprzedzając Jarosława Piórkowskiego i Michała Jawienia (bmw E46 compakt). Spośród samochodów peugeot i citroën (klasa PPC) najszybszy był citroën C2 Marka Hohoła i Mariusza Szczepaniaka, a w klasie fiatów cinquecento i seicento (CENTO) triumfowali Wojciech Książek i Kamila Szczerba (fiat cinquecento). Paweł Sitek i Krzysztof Włodarczyk (łada 2105) byli najlepszą załogą w klasie Retro.
Marek Mrówczyński i Paulina Sarna (ford fiesta) byli najszybsi w klasie Open 2WD. Co ciekawe w łącznej klasyfikacji byli o zaledwie 0,16 s. wolniejsi od Kobieli – między tymi załogami od pierwszego przejazdu toczyła się walka o każdą setną sekundy. Bartłomiej Gilewski i Krystyna Deja (renault clio sport) triumfowali w klasie Open 2WD. W klasie Gość (dla zawodników z licencją) Piotr Żbikowski i Jakub Stupnicki (mitsubishi lancer) pokonali Kołodzieja w fieście proto.
Nawet kapryśna, deszczowa pogoda nie zniechęciła kibiców, którzy licznie zgromadzili się przy trasie trzeciej rundy SMT. Choć nadal obowiązywały ograniczenia i konieczność zachowania dystansu, dopingujący swoich faworytów widzowie dodali zawodom tak bardzo wyczekiwanego kolorytu i pozytywnego klimatu. Miejmy nadzieję, że podczas czwartej rundy pogoda dopisze!
Czwarta runda Samochodowych Mistrzostw Tychów odbędzie się w niedzielę 13 czerwca 2021 roku.