Miejski Zarząd Ulic i Mostów remontuje, lub będzie remontować kolejne ciągi pieszo-rowerowe w mieście. Tym razem padło na odcinki przy:
- ul. Żwakowskiej (od ul. Kopernika do ul. Harcerskiej),
- al. Bielskiej 57,
- al. Jana Pawła II (od ul. Dmowskiego do al. Bielskiej)
- al. Bielskiej (od al. Jana Pawła II do wiaduktu nad stacją PKP)
– W toku jest budowa ciągu pieszo-rowerowego na al. Piłsudskiego (od ronda Paprocańskiego do skrzyżowania z ul. Jordana), ścieżki rowerowej na ul. Budowlanych (od ul. Burschego do wysokości budynku Carboautomatyki) oraz na al. Jana Pawła II. Tam oprócz ścieżki zostanie przebudowany chodnik. Roboty będą prowadzone po obu stronach drogi na odc. od. al. Bielskiej do wysokości Hotelu Tychy – informują pracownicy MZUiM.
Spójna sieć ścieżek rowerowych w mieście
Tychy zdecydowały się połączyć istniejące już ścieżki rowerowe oraz ciągi pieszo-rowerowe w spójną całość. W miejscach, gdzie do tej pory przejazd rowerem był utrudniony, lub brakowało ścieżek rowerowych powstają nowe połączenia. – Zależy nam przede wszystkim, aby połączyć istniejące ścieżki w spójną sieć, co ma umożliwić komfortowe podróżowanie rowerem przez Tychy. Staramy się również stale nadzorować i poprawiać stan istniejącej infrastruktury, a także budujemy nowe ścieżki. Przykładowo, w ramach szerszej inwestycji, budowy drogi, jaka połączy ul. Goździków z Oświęcimską, powstanie przeszło kilometrowy odcinek nowej ścieżki rowerowej – tłumaczy Artur Kruczek, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach.
Po utworzeniu spójnego systemu ścieżek rowerowych w mieście, wystarczy poczekać na ogłoszenie przetargu dotyczącego ścieżek rowerowych, które połączyłyby Tychy z Bieruniem i Kobiórem. W końcu jest to jedna z obietnicy wyborczych na obecną kadencję prezydenta Andrzeja Dziuby. Na razie rowerowych międzymiastowych inwestycji najbliższy realizacji jest pomysł utworzenia autostrady rowerowej z Tychów do Katowic.