Wnioski o przyznanie grantu można składać od 27 kwietnia (godzina 9:00) do 28 maja (do godziny 23:59). Listy podstawowe i rezerwowe będą ogłaszane od 12 lipca 2021 roku. Urząd Marszałkowski planuje rozstrzygnięcie konkursu już w grudniu.
Kwota grantu
O dofinansowaniu projektu, w przypadku dużej liczby wniosków decydować będzie kolejność zgłoszeń. Kwota alokacji wynosi 5 527 000,00 złotych. Granty wynosić będą od 9 000 tys. do 10 400 złotych brutto.
Dla kogo?
Dofinansowanie może otrzymać każdy mieszkaniec, który spełnia dwa jednoczesne warunki:
-
posiada i zlikwiduje kocioł węglowy klasy 3 według normy PN-EN 303- 5:2012 lub bezklasowy oraz zastąpi go jednym z poniższych niskoemisyjnych źródeł ciepła:
-
przyłączeniem budynku do sieci ciepłowniczej,
-
kotłem gazowym (jedynie w przypadku braku możliwości podłączenia budynku do sieci ciepłowniczej lub gdy podłączenie do tej sieci nie jest uzasadnione ekonomicznie),
-
kotłem na biomasę (jedynie w przypadku braku możliwości podłączenia budynku do sieci ciepłowniczej i gazowej lub podłączenie do tych sieci nie jest uzasadnione ekonomicznie).
-
posiada budynek spełniający zasadę minimalnego standardu efektywności energetycznej (spełnia jeden z dwóch poniższych punktów):
-
wykonanie w okresie do 10 lat przed rokiem złożenia wniosku (2021) o dofinansowanie prac termomodernizacyjnych w budynku: docieplenie stropów, podłóg na gruncie, fundamentów, stropodachów lub dachów oraz modernizacja lub wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w przegrodach zewnętrznych budynków.
-
posiadanie pierwszego wpisu do dziennika budowy nie wcześniej niż 12 lat przed rokiem złożenia wniosku o dofinansowanie (2021 rok).
Potrzebne dokumenty
Wniosek wraz z załącznikami można pobrać ze strony www.niskaemisja.pl/link/wniosektychy.
Aby otrzymać grant, należy złożyć:
- wniosek o przyznanie grantu
- załączniki do wniosku o przyznanie grantu:
-
zbiór oświadczeń niezbędnych do oceny wniosku (załącznik nr 1 do Wniosku o przyznanie grantu),
-
oświadczenia wszystkich współwłaścicieli nieruchomości o zgodzie na realizację inwestycji (załącznik nr 2 do Wniosku o przyznanie grantu) – jeśli dotyczy,
-
zdjęcie źródła ciepła i jego tabliczki znamionowej lub innego dokumentu potwierdzającego klasę źródła ciepła,
-
oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania i zawierania umów, udzielonego przez wszystkich współwłaścicieli budynku w sytuacji powołania pełnomocnika (załącznik nr 3 do Wniosku o przyznanie grantu) - jeśli dotyczy.
Jak złożyć wniosek?
- w wersji elektronicznej, za pomocą specjalnie udostępnionego wzoru wniosku. Data wpływu rejestrowana będzie w momencie przesłania wniosku online. Po złożeniu wniosku online grantobiorca będzie dodatkowo poproszony do dostarczenia podpisanej papierowej wersji wniosku za pośrednictwem operatora pocztowego lub za pomocą platformy ePUAP (adresy wraz z instrukcją zostaną podane w mailu, który zostanie wysłany po złożeniu wniosku online),
- w wersji papierowej, w Biurze Obsługi Klienta w Urzędzie Miasta.
Lista najczęściej pojawiających się pytań znajdzie się na stronie internetowej: https://www.niskaemisja.pl/link/tychyFAQ
Przykład poprawnie wypełnionego wniosku został zamieszczony na stronie: https://www.niskaemisja.pl/tychy/
Opracowane na podstawie informacji z UM.