Rozpoczęły się prace nad tyską uchwałą krajobrazową – dokumentem, w którym ustalane są zasady umieszczania reklam, obiektów małej architektury oraz ogrodzeń w mieście. Ten sposób zarządzania przestrzenią publiczną zyskał w Polsce rozgłos za sprawą przyjęcia go w Krakowie, gdzie znacznie poprawiono tym samym estetykę m.in.Starego Miasta; podobne prawo lokalne obowiązuje w ponad siedemdziesięciu gminach w kraju - nie tylko destynacjach turystycznych jak Gdańsk czy Świnoujście, ale też na przykład w Sosnowcu czy mniejszych miejscowościach, jak choćby Andrychów.
- Chcemy to zrobić wspólnie z mieszkańcami, dlatego zapraszamy Was do wyrażenia opinii w anonimowej ankiecie. Dzięki Waszym odpowiedziom dowiemy się, jak oceniacie estetykę przestrzeni miejskiej, jaki wpływ na nią mają reklamy, czy Wam przeszkadzają oraz w jakiej formie są do zaakceptowania – prxekazał prezydent Maciej Gramatyka.
Ankietę dostępną pod tym linkiem można wypełnić do 30 listopada
Może Cię zainteresować:
Dron kontra smog. Aparat tyskiej straży miejskiej ruszył szukać jego źródeł
Może Cię zainteresować:
Atomówki kończą 20 lat. Hokeistki zapraszają na urodziny na tyskim Stadionie Miejskim
Może Cię zainteresować: