Firma Budimex złożyła najkorzystniejszą ofertę, zaproponowała wykonanie inwestycji za kwotę 489 175 059 zł. Oprócz tego firma zadeklarowała przedłużenie okresu gwarancji o 5 lat i skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące.
Przed rozpoczęciem inwestycji potrzeba jeszcze przeprowadzić standardową kontrolę uprzednią, którą zajmie się Urząd Zamówień Publicznych. W momencie kiedy wynik kontroli będzie pozytywny na przełomie maja i czerwca 2022 r. dojdzie do podpisania umowy. Wszystkie cztery odcinki od Mysłowic do Bielska-Białej, które jeszcze nie zostały ukończone będą na etapie realizacji.
Na czym polega realizacja odcinka od Mysłowic do Bierunia? Inwestycja obejmuje budowę 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 Mysłowice - Bieruń wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. W ramach realizacji powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III), 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna. W przetargu na budowę odcinka wpłynęło dziesięć ofert.
Kalendarium zakończenia prac
węzeł Kosztowy II (z węzłem) - węzeł Bieruń (bez węzła)
- czerwiec 2022 r. - planowany termin podpisania umowy
- III kwartał 2025 r. - planowany termin zakończenia
węzeł Bieruń (z węzłem) - węzeł Oświęcim (bez węzła) wraz z obwodnicą Bierunia
- listopad 2021 r. - podpisanie umowy
- 2023 r. - planowany termin udostępnienia do ruchu jezdni w układzie 1x1
- grudzień 2024 r. - planowany termin zakończenia
węzeł Oświęcim (z węzłem) - Dankowice
- maj 2020 r. - podpisanie umowy
- sierpień 2023 r. - planowany termin zakończenia
Dankowice - węzeł Suchy Potok (z węzłem)
- sierpień 2020 r. - podpisanie umowy
- listopad 2023 r. - planowany termin zakończenia