Wybudowanie odcinków, których brakuje pomiędzy Mysłowicami a Oświęcimiem umożliwi domknięcie trasy ekspresowej S1 między węzłem Kosztowy i Bielskiem-Białą. Najkorzystniejszą ofertę spośród dziewięciu ofert złożyła firma Strabag. Koszt zadania ma wynieść ponad 212 mln złotych. W trakcie jest weryfikacja ofert złożonych dla przetargu na budowę odcinka Mysłowice – Bieruń.
S1 Bieruń - Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia
Jak informuje GDDKiA „Przetarg dotyczy budowy fragmentu drogi ekspresowej S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi klasy GP (drogi głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km oraz drogi klasy Z (zbiorczej) - pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) o długości ok. 2 km. Zadanie obejmuje także budowę węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich. Realizacja inwestycji umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44 (DK44)”.
Dodatkowo GDDKiA poinformowało o przetargach i projektach na inne odcinki, które zostaną niedługo zrealizowane, są to:
- S1 Mysłowice - Bieruń
- S1 Oświęcim - Dankowice
- S1 Dankowice - Bielsko-Biała
Artykuły dotyczące budowanych odcinków
Już w lutym 2021 roku informowaliśmy w artykule Przetarg na budowę odcinka trasy S1 Mysłowice - Oświęcim odwołany o anulowaniu budowy odcinka S1. W kolejnych artykułach można znaleźć informacje na temat powstania S1 między węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia, a także informacje na temat budowy S1 pomiędzy Mysłowicami a Bieruniem.