Dzięki udoskonaleniu SDIP, pasażer dokładnie sprawdzi, za ile minut przyjedzie transport.
- Opublikowana kilka miesięcy temu pilotażowa wersja nowego portalu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, została rozbudowana o funkcje, o których dodanie zwrócili się do nas użytkownicy. Dostaliśmy kilkadziesiąt uwag i propozycji zmian, za wszystkie chciałbym ich autorom serdecznie podziękować. Większość z nich została przez nas wprowadzona, ponieważ chcemy, by portal jak najlepiej odpowiadał na oczekiwania i potrzeby jego użytkowników. Wprowadziliśmy m.in. możliwość śledzenia wybranego pojazdu na mapie, prezentowane dane uzupełnione zostały również o numer kursu, numer boczny pojazdu i identyfikator przewoźnika - mówi Jacek Brzezinka, członek zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, odpowiedzialny za rozwój systemów informatycznych.
Zmodernizowany portal posiada intuicyjną mapę oraz okno wyszukiwarki. Wystarczy wpisać nazwę wybranego przystanku, by zostać przekierowanym we właściwe miejsce na mapie i uzyskać dostęp do wirtualnej tablicy Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Oprócz informacji o godzinach odjazdu poszczególnych linii, prezentowane są komunikaty dotyczące jakości powietrza czy utrudnień drogowych.
Nowa wersja portalu to kolejne działania GZM, które mają na celu głównie poprawę funkcjonowania nowoczesnych kanałów komunikacji z pasażerami. Integralną część SDIP stanowić będzie aplikacja mobilna, która już wkrótce zostanie opublikowana w sklepie Google Play i APP Store.
fot. https://sdip.metropoliaztm.pl/